Hyppää sisältöön
robu84

10 spottia DRAFTIIN jossa voit saada Cup 1/1 shield, Landeskog RC ym ym. paikat vain 65€

Recommended Posts

Hei A-P.

On tätä puolta kolikosta myös toki mietitty ja perusteletkin tässä hyvin vastakkaisen näkökannan, kuten sanottua asiasta varmasti keskustellaan vielä. Tällä hetkellä mennään kuitenkin samaan malliin.

Totuus on kuitenkin se, että yli 2100 foorumin jäsenestä on yhdistykseen liittynyt ylläpito mukaan lukien yli vuoden aikana alle 50 ihmistä ja suurin syy kysyttäessä miksipä ei liittyisi on "ei siitä ole minulle mitään hyötyä". Tästä syystä pyrimmekin kehittämään yhdistystoimintaa siihen suuntaan, että jokainen liittyvä saisi mahdollisimman kattavasti rahoilleen vastinetta.

Mutta kuten sanottua asia on tällä erää loppuun käsitelty, kaikki spottiostoksille niin saadaan arvontalaulu soimaan :).

Minusta tämä vaikuttaa siltä, että yritetään väkisin saada "pakotettua" friikkiläisiä maksaviksijäseniksi, mutta ainakaan minun kohdalla se ei toimi. Muutama kuukausi sitten melkein jo olin tulossa jäseneksi, mutta tällainen toiminta ei minusta jäsentä saa.

Itsellä ollut vähän samat ajatukset. Itsekin olin jo liittyä jäseneksi, mutta jotenkin se pakottamis/kiristyshenkinen ohjaaminen saa liian vahvan vastareaktion. Sinäänsä en ole kovinkaan kiinnostunut groupbreakeistä, joten minulle on aivan sama kuka niihin saa osallistua, mutta kieltämättä niiden yhteydessä ollut "jäsenyyskampanjointi" ei vaan oikein osunut minulle.

-Jussi

Apelardolta hyvää tekstiä.

Olen itsekin tuota group breakkia myös ihmetellyt että miksi tavalliset kuolevaiset ei saa osallistua, sen ymmärrän että yhdistyksen jäsenet saavat ainoastaan järjestää niitä.

Ymmärrän täysin, että yhdistys kannustaa liittymään jäseneksi.

Mielestäni on oikein ja aivan normaalia, että jäsenille on paremmat ja laajemmat palvelut kuin ei-jäsenille.

-Aleksi

Mulle voi privaan ilmottautua ihmiset, jotka on valmiita panostamaan pahimmillaan 300-500e/vuosi tän saitin kustannuksiin.

Jani

Mulle voi privaan ilmottautua ihmiset, jotka on valmiita panostamaan pahimmillaan 300-500e/vuosi tän saitin kustannuksiin.

Jani

Hmmm, tässä aloin miettimään viestisi perusteella tuota foorumin pyöritystä suhteessa jäsenmääriin ja jäsenmaksuihin... Eli jos foorumin pyörittäminen maksaa sen 500€ / vuosi (pahimmillaan!), niin mihin katoaa tuosta jäsenmaksuista loppu erä? Jos jäseniä on se noin 50 kappaletta tällä hetkellä ja jäsenmaksun vuosihinta on 30€, tekee yhteensä 1 500€ jäsenmaksuja vuodessa. Viestisi herättää siis kysymyksen, mihin katoaa loput rahat, jos kerran foorumin ylläpitokuluihin menee vain kolmasosa koko kassasta?

Olen itsekin tätä topikkia seurannut kohtuu aktiivisesti, ja voin todeta että Apelardon aikaisempi kommentti vei sanat suustani täysin. Mulle on myös tullut fiilis siitä, että heti noiden group breikkien käynnistämisen jälkeen täällä on tyypit alkaneet yli-aktiivisesti markkinoimaan tuota yhdistysjäsenyyttä. Itseäni ei myöskään tuo "puolipakottaminen" tehoa juurikaan, mua vaan harmittaa se asia että näyttää siltä että näitä foorumin käyttöominaisuuksia on kokoajan poistettu käytöstä foorumijäseniltä ja siirretty pelkästään maksaville forumisteille. Toisekseen, vaikka haluaisinkin esim. noihin group breakkeihin osallistua, osallistuisin hyvin suurella todennäköisyydellä vaikka C&C:n järjestämiin breikkeihin, siellä ei ainakaan tarvitse maksaa erikseen vuosittaista maksua mikäli haluaa tuommoiseen ottaa osaa. Parempi vaihtoehto noille group breikeille tällä foorumilla voisi sen sijaan olla se, että kaikki forumin käyttäjät saisivat niihin ottaa osaa, ja sitten hinta voisi olla vaikka pari euroa kalliimpi per spotti, ja tämä summa lisättäisiin sitten foorumin ylläpitokustannuksiin.

Itse opiskelijana minulla ei kovin suurta budjettia keräilyyn irtoa vuodessa, ja tuohon yhdistykseen liittyminen olisi jo merkittävä summa omalla keräilybudjetillani, kuten arvata saattaa. Sen sijaan jos esim nuo kimppa-avaukset olisivat kaikille avoimia, saattaisinkin osallistua yhteen tai kahteen tuommoiseen vuodessa, ja näin ollen tukea samalla noita foorumiin liittyviä kuluja muutamalla eurolla. Kyllähän tämä kyseinen foorumi on edelleen paikka, jossa tulee vietettyä ylivoimaisesti eniten aikaa tähän korttiharrastukseen liittyen ja toivon sen olevan sitä myös tulevaisuudessa. :)

Olli

Jani ei tainnut ihan tarkoittaa foorumin vuosikustannuksia tuolla.. Liittymismaksu on 10e ja menee vain kerran, vuosimaksu on 20e. Mielestäni edelleen varsin kohtuullinen vaikkei sillä saisi mitään ekstraa foorumin lisäksi. Jää ehkä yksi vähän parempi kortti per vuosi hankkimatta. Tuen täältä eläkkeen kynnykseltäkin edelleen täysin valitsemaamme linjaa group breakien olemisesta avoimia vain jäsenille.

Yhdistyksen kokouksissa on mahdollista saada täysi selvyys rahankäytöstä.

Tatu

Pitäisikö kohta perustaa oma topic jälkipyykille kun tämä ilmeisestikin on myyntipuolella ja joku tässä yrittää harrastaa keräilykortteja?

Ei tämä tästä jauhamalla kummene kun päätökset on tehty ja niiden takana seistään.

Niinkuin tuolla chatissa punaisella tekstillä luki: "nämä on säännöt, jos ei miellytä niin herrat voi mennä perustamaan omia communityjään"

Yhdistyksen kokouksissa on mahdollista saada täysi selvyys rahankäytöstä.

Tatu

Niin elikkä tämä tarkoittanee sitä että jäsenen on ensin liityttävä yhdistykseen ja maksettava 30 euron jäsenmaksu, jonka jälkeen hänellä on mahdollisuus saada selville, mihin hän on rahat kokonaisuudessaan laittanut, aika naurettava systeemi mielestäni!! :D Kyllä se mun kohdalla menee just päinvastoin, että selvitän ensin hyvin tarkkaan mitä rahoillani saan ja sen jälkeen teen vasta ostopäätöksen. Kyllä nuo budjetit sun muut pitäis olla näkyvissä ihan kaikille foorumin käyttäjille eikä pelkästään yhdistyksen jäsenille.

Olli

Pitäisikö kohta perustaa oma topic jälkipyykille kun tämä ilmeisestikin on myyntipuolella ja joku tässä yrittää harrastaa keräilykortteja?

Ei tämä tästä jauhamalla kummene kun päätökset on tehty ja niiden takana seistään.

Niinkuin tuolla chatissa punaisella tekstillä luki: "nämä on säännöt, jos ei miellytä niin herrat voi mennä perustamaan omia communityjään"

Kiitos, piti äsken sama asia sanoa, mutta jäi kun mobiililaitteella koitin tihrustaa.

Tatu

Niin elikkä tämä tarkoittanee sitä että jäsenen on ensin liityttävä yhdistykseen ja maksettava 30 euron jäsenmaksu, jonka jälkeen hänellä on mahdollisuus saada selville, mihin hän on rahat kokonaisuudessaan laittanut, aika naurettava systeemi mielestäni!! :D Kyllä se mun kohdalla menee just päinvastoin, että selvitän ensin hyvin tarkkaan mitä rahoillani saan ja sen jälkeen teen vasta ostopäätöksen. Kyllä nuo budjetit sun muut pitäis olla näkyvissä ihan kaikille foorumin käyttäjille eikä pelkästään yhdistyksen jäsenille.

Olli

Jep, näin on. Jos ei foorumi ittessään sulle Olli riitä, niin olen pahoillani. Nyt muistin yhden hvetin hyvän syyn lopettaa nämä hommat..

Tatu

ps. se jäsenmaksu on edelleen 20e

Tehdääs nyt niin että lopetetaan tästä yhdistysaiheesta keskustelu tässä threadissa tähän ja annetaa tämän jatkua robun breikkithreadina. Teen kohta toisen viestiketjun missä voidaan jatkaa aiheesta. :)

EDIT: Jatkot täällä: http://www.korttifriikit.com/index.php?/topic/31801-keskustelua-yhdistyksestae-ja-kaikesta-siihen-liittyvaestae/

Ottakaa spotteja, ny o edukasta ja mun mielestä ihan hyvä mahdollisuus osua kunnolla. Eihän tuolla summalla saa edes perus rasiallista low-endiä...

Kuitenkin noihin Contenderseihinkin kuuluu postit hintaan niin ei voi kyllä naukua.

Tehdääs nyt niin että lopetetaan tästä yhdistysaiheesta keskustelu tässä threadissa tähän ja annetaa tämän jatkua robun breikkithreadina. Teen kohta toisen viestiketjun missä voidaan jatkaa aiheesta. :)

Viestiketjun nimeksi voisi laittaa -> Miksi en ole liittynyt yhdistykseen.

Ottakaa spotteja, ny o edukasta ja mun mielestä ihan hyvä mahdollisuus osua kunnolla. Eihän tuolla summalla saa edes perus rasiallista low-endiä...

Kuitenkin noihin Contenderseihinkin kuuluu postit hintaan niin ei voi kyllä naukua.

Ehdoton +1 tähän, itse ostan spotin jos niitä on vielä jäljellä kunhan saan yhden isomman kaupan nipusta puuttuvia Luongoja hoitoon. Sisältö on kyllä hintaan nähden hyvinkin kohdallaan!