Hyppää sisältöön
Blackpack

Paypal Chargeback huijaus?

Recommended Posts

Moi,

Epäilen että olen joutunut jonkinlaisen paypal-huijauksen kohteeksi.

Myin jenkkiläiselle kaverille patchikortin 04.04.2016 ja lähetin kortin postilla pari päivää myöhemmin. Kaverista ei kuulunut mitään sen jälkeen eBay:ssa tai muuallakaan, joten oletin kortin menneen perille.

No tänään tuli sitten kiva yllätys kun paypalista tuli seuraava viesti sähköpostiin:

"
Dear Joonas Eronen,
We are writing to let you know that one of your buyers opened a chargeback with their card issuer. The buyer stated that they did not authorize this purchase.
"
Nyt mun pitäis sit ilmeisesti mennä paypaliin todistamaan jotenkin että oon lähettäny ton kortin kaverille, mutta eihän mulla myyjänä tietenkään ole mitään todisteita lähetyksestä varsinkin kun lähetin tuon kortin normaalilla postilla. 35$ dollaria voidaan siis heittää kankkulan kaivoon, samoin kun hienon Patrick Kane patchikortinkin.
Otin nyt ekana yhteyttä kaveriin eBay:ssa , ja toivottavasti kyseessä on vaan joku virhe, muuten kyrsii kyllä huolella tälläiset kusetukset.
- BP

Mielestäni tuon viestin perusteella enemmänkin viittaisi siihen, että kaveri kiistää tuollaisen oston tapahtuneen hänen valtuuttamana.

Heikki

Mulle tuli vastaava viime viikolla ja Paypal päätti asian muutamassa tunnissa hyväkseni. Kyseessä tosiaan Heikin mainitsema valtuuttamaton osto.

Mulle tuli vastaava viime viikolla ja Paypal päätti asian muutamassa tunnissa hyväkseni. Kyseessä tosiaan Heikin mainitsema valtuuttamaton osto.

Mites, teitkö PayPalissa sen response to case hommelin vai raukesiko se itsestään? Jos teit, mitä dokkareita yms. tietoja lähetit paypalille?

Mites, teitkö PayPalissa sen response to case hommelin vai raukesiko se itsestään? Jos teit, mitä dokkareita yms. tietoja lähetit paypalille?

En ennättänyt tekemään mitään muuta kuin ihmettelemään, että "mitähän himpskattia". Melkein heti perään tuli ilmoitus, että case loppuunkäsitelty ja aiheeton. Homma oli lähtökohtaisestikin aika absurdi aloittajan puolesta. Kortti ostettu ebarista, maksettu normaalisti ja vieläpä feedback jätettynä minulle.

En ennättänyt tekemään mitään muuta kuin ihmettelemään, että "mitähän himpskattia". Melkein heti perään tuli ilmoitus, että case loppuunkäsitelty ja aiheeton. Homma oli lähtökohtaisestikin aika absurdi aloittajan puolesta. Kortti ostettu ebarista, maksettu normaalisti ja vieläpä feedback jätettynä minulle.

Jaa. Itse avasin juuri paypal casen kun ei kuulu mitään, tuuppasin paypalille todisteeksi tapahtumat kaupankäynnistä, jos se auttaisi.

Raportoin miten tilanne etenee...

Moi,

Ei ole kuulunut mitään kahteen viikkoon asian tiimoilta, eikä ostaja ole vastannut mitään lähettämääni sähköpostiviestiin tai eBay - viestiin. Paypalissa case on vielä "paypalin tarkastuksessa", mutta aika pahaltahan tämä rupeaa näyttämään.

Jos paypal vielä päättää että häviän tämän jutun, niin paypal ilmeisesti rokottaa vielä 20 dollarin sanktion mulle tästä "häviämisestä".

On kyllä todella paskamaista touhua, ja näköjään eBay buyer protectionkin on iha yhtä tyhjän kanssa, koska Paypalista käsin rahoja voidaan periä vielä paljon myöhemminkin (ja päälle vielä tämä mahdollinen "sakko").

Omalta osalta loppuu kyllä eBayssa myyminen ja paypalin käyttö siihen pisteeseen, jos tästä ei tule valoisaa loppua. Mielummin vaikka myyn pilkkahintaan kortteja kotimaassa...

Itse lopetin myymisen eBayssä sen jälkeen kun olin kahdesti hävinnyt tuotteet ja rahat. En uskonut sattumaan niin lyhyessä ajassa. 150 euroa hävisin.

Näinhän siinä sitten kävi, että paypal ilmoitti että koska todistusta lähetyksestä ei ole, olen velvollinen maksamaan 20 dollaria chargeback fee kuluja ja paypal tili on nätisti nyt miinuksella.

Paypal väitti että asia on nyt ostajan pankkiyhtiön käsissä, mutta epäilen vahvasti että en kuule enää asian tiimoilta yhtään mitään miltään taholta.

Tulen pitämään alkuperäisen lupaukseni, eli tähän loppui eBay kaupankäynti omalta osaltani. Hyviä tarjouksia saattaa tulla lähiviikkoina friikkilään.