Hyppää sisältöön
petjam

Näin Posti hoitaa hommansa...

Recommended Posts

Lähetin kuoren muutama päivä sitten ja tänään postilta tuli ilmoitus että valitettavasti kuorellenne on käynyt näin ja olikohan siellä mitään sisällä?

Enkai ihan turhaan pelkkää kuorta lähettele!

Posti hoitaa hommansa ja ruohonleikkuun ja silppuaa siinä samalla leikkurin alle kirjeetkin...... :-(

90fd927c2d65ca96b822307be0a4d36a.md.jpg

Onneksi korvaavat vahingot. Satoja kiloja tuhoutuu lajittelukoneisiin kuukausittain.

Miten näissä tapauksissa korvaukset oikein menee? Pitääkö jotenkin todistaa mitä sisältönä oli ja varmaan ainakin joku kohtuullisen matala korvauskatto on jos lähetystä ei ole vakuutettu.

Heikki

Onneksi korvaavat vahingot. Satoja kiloja tuhoutuu lajittelukoneisiin kuukausittain.

Miten näissä tapauksissa korvaukset oikein menee? Pitääkö jotenkin todistaa mitä sisältönä oli ja varmaan ainakin joku kohtuullisen matala korvauskatto on jos lähetystä ei ole vakuutettu.

Heikki

Heikkiä ja Kimmoa kompaten mihin korvausvaatimus perustuisi, kun sisältö on tuhoutunut? Posti korvaa menetetyn postimaksun?

-Aleksi

Heikkiä ja Kimmoa kompaten mihin korvausvaatimus perustuisi, kun sisältö on tuhoutunut? Posti korvaa menetetyn postimaksun?

-Aleksi

http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/ohjeet/korvausperusteet.html

50 euroon saakka saa korvausta Suomen sisäisessä liikenteessä, jos kirje tuhoutunut/kadonnut Postin toimesta.

Posti ei korvaa:

Keräily, tunne-, antiikki- tai muuta erityistä arvoa :)

Onko joku jotain korvausta hakenut ja saanutkin hävinneestä/vahingoittuneesta lähetyksestä?

Heikki

Kerran olen saanut LP kokoisesta vinyylilevystä koko kauppasumman, kun löytyi postilaatikosta V:n muotoiseksi taiteltuna, kun ei ollut mahtunut. Yleensähän näistä jätetään lappu: että ei mahtunut tuuppa hakemaan ihan ite. Tällä kertaa ei.

Ensin meinasivat, että kirjeenä ei saisi lähettää kun kevyttä paperipostia joka mahtuu laatikkoon/luukkuun. Sitten kun kysyin, että mites heidän iso asiakas IFOLOR, joka lähettää ihan kaiken kokoiset maxikirjeenä ja aina on tuollainen edellä mainittu lappu? Sitten muuttui ääni kellossa ja "poikkeuksellisesti tämän kerran korvaamme". Ja paketti tuli vielä ulkomailta. Aivan täysin jakajan moka kyllä.

Posti ei korvaa:

Keräily, tunne-, antiikki- tai muuta erityistä arvoa :)

Onko joku jotain korvausta hakenut ja saanutkin hävinneestä/vahingoittuneesta lähetyksestä?

Heikki

Tän vuoden kesäkuussa hukkasivat pari mun lähettämää kuorta muutaman viikon sisällä toisistaan. Toisessa oli 2 Cardset nimmaria (hinta 25€) ja toisessa oli vaihtokortteja noin BV 100$ arvosta. Molemmista sain hyvityksen takaisin. Eli CS nimmareista täyden myyntihinnan ja vaihtokorteista oman arvioni mukaan laitetun arvon, oisko ollut joku 30-40€. Eli mun tapauksessa ainakin meni ihan kivasti tuo. Eivätkä vaatineet mitään todisteitakaan kaupoista, vaikka sanoin, että voin kyllä todistaa.

Toki siinä mielessä ikävä tapaus, että kauppa/vaihtokumppanit eivät koskaan saaneet noita kortteja. Mutta ainakin saivat rahallisen hyvityksen.

Rapakon takaa tuli kerran trackingilla kuori jossa 200 taalan edestä kortteja. Seurantajäljet päättyivät Postin logistiikkakeskukseen Vantaalle ja sen jälkeen matka tyssäsi siihen. About kymmenen sähköpostia/soittoa ei auttanut selvittämään asiaa eikä Posti myöskään korvannut senttiäkään vedoten ehtoihin. Minun piti olla myyjään yhteydessä joka haki korvausta Kanadan postilta ja hyvitti mulle korvaussumman joka oli about puolet koko arvosta.

Mahdollista vain Suomessa.

Jarkko

Tuttu juttu,kun ei lajitella kaikkea käsin,automaatti on juuri tuon verran tyhmä ja hosuu.........

Toinen keräilyharrastukseni on kokenut aika ajoin samannäköistä lopputulosta....

Rapakon takaa tuli kerran trackingilla kuori jossa 200 taalan edestä kortteja. Seurantajäljet päättyivät Postin logistiikkakeskukseen Vantaalle ja sen jälkeen matka tyssäsi siihen. About kymmenen sähköpostia/soittoa ei auttanut selvittämään asiaa eikä Posti myöskään korvannut senttiäkään vedoten ehtoihin. Minun piti olla myyjään yhteydessä joka haki korvausta Kanadan postilta ja hyvitti mulle korvaussumman joka oli about puolet koko arvosta.

Jarkko

Samanlailla menee toisessakin päässä eli jos Suomesta lähetetty kirje menee hukkaan Kanadassa, Posti korvaa sen, ei Kanadan posti.

Jarkko

Saitko lähetyksestä ikinä edes saapumisilmoitusta?

Itselläni tuli pari kuukautta sitten Jenkeistä kirjattu lähetys, josta sain saapumisilmoituksen postiluukusta. Pakettia en kuitenkaan paikallisesta toimipisteestä saanut kun jäljitys loppui tyystin tuonne Vantaan keskukseen. Nuo saapumisilmoitukset eivät tule enää paikallisesta toimipisteestä, vaan ne lähetetään kuulemma Vantaalta. :shock:

Parin viikon säätö asiakas"palvelun" kanssa. Lopulta käskivät minun mennä paikalliseen toimipisteeseen kertomaan, että Vantaan näkemyksen mukaan paketin pitää olla siellä. Toimin siis Postin sisäisen kommunikoinnin välineenä. Lopulta paketti löytyi kuin löytyikin paikallisesta toimipisteestä. Vantaalta Tampereelle se matkannut paketin takana olleella satunnaisella vanhalla viivakoodilla... eikä kuulemma ollut kirjattu lähetys.

Sen alkuperäisen kirjatun lähetyksen seurantaa tarkastellen lähetys ei koskaan perille tullut vaikka sen sainkin.

Itallan aikaan nää hommat sentään toimi vielä jotenkin. Nyt ihmettelen kun New Yorkiin lähettämäni Priority-paketti tekee matkaa viidettä viikkoa ja viimeisin havainto yllättäen Vantaalta. Joko se on hukattu tai Priority-paketeissa on siirrytty lentorahdista laivakyytiin. :?

Samanlailla menee toisessakin päässä eli jos Suomesta lähetetty kirje menee hukkaan Kanadassa, Posti korvaa sen, ei Kanadan posti.

Jollain sairaalla logiikalla kai tuokin on vaan ymmärrettävä.

Jannelle: ei tullut koskaan saapumisilmoitusta. Tracking itsessään pelasi kuin junan vessa Kanadasta aina Vantaan logistiikkakeskukseen saakka.

Jarkko