Hyppää sisältöön
Vanhakeräilijä

Onko pelaajalta suoraan saatu nimmari korttiin arvokas?

Recommended Posts

Elikkäs ihan kysyn senkin takia että tää on mua mietityttänyt. Onko kortilla paljon arvoa mikäli siihen saa suoraan pelaajalta itseltään nimmarin? Mulla on usean tappara pelaajan aidot nimmarit korteissa. Se joka tietää asiasta paremmin vois infota. Onko tehdas painatetuissa korteissa olevat nimmarit arvokkaampia kuin pelaajan itse kirjoittama suoraan korttiin?

Kiitos ja anteeksi näin etukäteen.

Tehtaan painetuissa nimmareissa on aika tarkkaan tiedossa mikä sen markkina-arvo on. Painosmäärään ja muuhun liittyen.

Itse pyydetyissä nimmareissa on lähinnä tunnearvoa itselleen jos on nähnyt vaivan että hankkii ne omilta suosikeiltaan.

Kyllä se nimmari ehkä voi halvassa peruskortissa tai postikortissa hiukan kortin kiinnostavuutta lisätä jos sen yrittää myydä.

Mulla on jo edesmenneen Aarne Honkavaaran itse pyydetty nimmari omia aarteitani vaikka pyysinkin sen Jukka Tammen jyväshyvä tarran taustalle.

Tämähän on oikastaan mielipidekysymys. Jonkun mielestä kortti on arvoton, jos siinä on nimikirjoitus. Perustelutkin vaihtelee. Joku ajattelee, että ei voi todistaa nimmarin olevan aito. Mutta sama tyyppi sitten saattaa kelpuuttaa todisteeksi nimmarin aitoudesta sen, että kortin takapuolella joku kortin valmistajan heppu omalla painetulla nimmarillaan todistaa nimmarin olevan aito, vaikka ei ole ollut vahtimassa, että onko nimmarin kirjoittanut tarralappuun pelaaja itse, automaattikynä tai pelaajan kaveri. Joku taas on sitä mieltä, että nimikirjoitus ei kuulu korttiin vaikka se olisikin ns. aito. 

Itse edustan sitä koulukuntaa, jota ei nimmari juurikaan haittaa ns. epävirallisissa tai seurajulkaisuissa. Mutta nimmari ei minulle lisää kortin arvoa kuin poikkeustapauksissa. Tietyissä minulta puuttuvista Selänteen korteissa nimmari vähentäisi sitä, mitä olisin enimmillään valmis maksamaan, vaikka nimmarin aitoutta en epäilisi. Sen sijaan  Wayne Gretzkyn, Mario Lemieuxin, Bill Barlikon, Valeri Harlamovin tai Veikko Suomisen itse pyydetty nimmari lisäisi peruskortissa sitä, mitä olisin enimmillään valmis maksamaan.