Hyppää sisältöön
Jomtre

Tästä se kaikki aikoinaan alkoi...

Recommended Posts

R-kioskilta näitä arkkeja ostettiin ja var...

Kauan on kirjan täyteen saattaminen kestänyt, luulin jo sen tehneeni, kun luotin puutelistaani, mutta joko listassani on virhe tai olen kaksi kuvaa ehtinyt jossain välissä hankinnan ja kirjaan liimaamisen välillä johonkin kadottaa. Eli pari kuvaa vielä uupuu.

kirja.jpg

maajoukkue.jpg

ässät.jpg

Eli kaksi kuvaa uupuu

#111 Jorma Virtanen Kiekkoreipas, Lahti

#162 Mika Rajala Rauman Lukko

Lisäksi ajattelin talteen laittaa näitä arkkeja, joissa on joko Ässien pelaaja tai Maajoukkuepaitainen pelaaja.

kk1.jpg

kk2.jpg

Hienon näköinen setti ja hyvä tarina!!! Olisi mukava kuulla muiden tarinoita ( jos sellaista keskustelua ei ole vielä käyty ) kuinka on keräily alkanut???

-82 MM kisoista muistaakseni oli vastaavanlainen tarrakirja ja se tuli silloin kerättyä isoveljen kanssa täyteen. Kävi vielä niin, että se fillarin tarakalta oli tipahtanut vauhdissa tielle ja harmitus oli kova, kun kauheella vaivalla kaikki tarratkin siihen saatiin. Mutta 80 luku oli vielä hienoa aikaa, kun olin siihen jostain syystä nimen kirjoittanut, niin jotenkin se löytyi jonkun mukavan ihmisen toimesta takaisin.  Siitä ei tosin alkanut oma keräily vaan vasta sitten, kun 98-99 UD preview setti ilmestyi R-kioskin ikkunaan ja sillä tiellä edelleen.

Summasummarun... hieno kirja ja hieno tarina, kiitos.

2 tuntia sitten, piles sanoi:

-82 MM kisoista muistaakseni oli vastaavanlainen tarrakirja ja se tuli silloin kerättyä isoveljen kanssa täyteen. Kävi vielä niin, että se fillarin tarakalta oli tipahtanut vauhdissa tielle ja harmitus oli kova, kun kauheella vaivalla kaikki tarratkin siihen saatiin. Mutta 80 luku oli vielä hienoa aikaa, kun olin siihen jostain syystä nimen kirjoittanut, niin jotenkin se löytyi jonkun mukavan ihmisen toimesta takaisin.  Siitä ei tosin alkanut oma keräily vaan vasta sitten, kun 98-99 UD preview setti ilmestyi R-kioskin ikkunaan ja sillä tiellä edelleen.

Summasummarun... hieno kirja ja hieno tarina, kiitos.

Itse olin tuon sarjan/kirjan ilmestymisen aikaan vasta 5-vuotias joten silloin ei ollut vielä keräily ihan käynnissä. Jos tuota sarjaa aikoinaan keräillellä tai vaikk jollain muullakin sattuisi olemaan tallessa tuon sarjan tarrojen käärepakkaus niin olisi tosi kiinnostunut sellaisesta.

Heikki

Oma keräilyni alkoi jääkiekko harrastuksen myötä aikaa jolloin pelattiin vielä ulkojää sarjoja. Aloitin myös tarra viholla sarja oli 1992-93 jyväshyvän hockey liiga joita silloisesta kylällä olevasta valtti rabatista käytiin hakemassa aina kun oli markkoja taskussa, taisi vihkonenkin olla täysi mutta se on ikävä kyllä jo hukkunut aikojen saatossa.. keräily loppui vuoden -96 tienoilla ja alkoi uudelleen kymmenen vuoden tauon jälkeen kun kirpputorilta tarttui jostain tuntemattomasta syystä brett hullin 1996-97 donruss elite...

Itse keräsin lapsena ihan ekana kiiltokuvia ja sitten kaikkia keräilysarjoja muusikoista.

Eka sisu-sarja 1993 oli kova juttu veljen ja naapurin kanssa mutta lätkäkortit sitten vähän jäi sivuun.

Tunsin olevani vähän liian vanha sellaiseen.

Tampereelle muutettuani parikymppisenä aloin keräämään Carl Barksin tuotantoa eli Aku Ankkoja.

Kolmikymppisenä palasin lätkäkortteihin ja valitsin niistä monta keräyskohdetta, mitkä on pysynyt mukana tänne asti.

Nyt kun olen 45 vanha, keräily on päivittäinen osa arkeani. Uusia keräyskohteita on kertynyt vaikka kuinka.

Lätkäkortit menee siinä mukana mutta monipuolisuus on parasta.

Uusimpana laajennuksena otin mukaan jalkapallokortit muutaman suosikkijoukkueen osalta.

1993-94 Sisu oli mullakin se lähtölaukaus tähän harrastukseen. Siinä sivussa myös Leaf 1993-94 sarja. Kaikki keräsivät silloin. Jatkoin vielä muutaman vuoden, vaikka suurin innostus muilta menikin ohi.

20 vuoden tauon aikana aina välillä kortit tulivat mieleen ja varsinkin 95-95 Flairin Arturs Irben kortti #166, joka jäi aikoinaan puuttumaan. Lopulta sitten annoin kiusaukselle periksi ja aloitin tämän homman uudelleen. Paljon on muuttunut noista alkuajoista, mutta kerääminen on yhä mukavaa hommaa.