Jump to content

Editions Rencontre/Oy Concert Hall -kortit

Mikey79
 Share

Recommended Posts

Moi!

Minulla ei valitettavasti ole skanneria, joten en saa teille näytille näitä kortteja, mikä voisi auttaa asiaa..

Mutta siis, tietääkö kukaan tuon otsikon perusteella, mistä korteista mahtaa olla kyse? Kortit ovat suomalaisia, selkeästi jääkiekkokortteja isompikokoisia. Painovuosi on 1978. Korttien etupuolella kuva pelaajasta ja takana kuvaus ja uran tiivistelmä.

Onkohan tällaisilla mitään arvoa? Entä onko täällä kiinnostuneita ko. korteista? Pelaajia, joita nipusta löytyy, ovat Matti Keinonen, Veli-Pekka Ketola, Bobby Orr, Jean Beliveau, Bobby Hull, Pekka Marjamäki, Vaclav Nedomansky ja Gordie Howe. Tämä lisäksi joitain tilannekuvia tai joukkekortteja (ainakin Tappara ja Ässät).

Mikko

Concer Hall korteista on kyse, niitä ilmestyi 1977 ja 1978, niistä on käsittääkseni ainakin, suomalainen, amerikkalainen ja ruotsalainen versio.

Korteissa oli paljon eri urheilulajeihin liittyviä kuvia, arvokkain on ilmeisesti Grezkyn lappu, itse myin omani 2000 luvun alulla huutonetissä muistaakseni 550 mk, sen arvo oli silloin Kanadana (becketissä) Charltonissa $4000 canadan dollaria.

Kurrin kortti kyseisestä sarjasta on varmaan suomessa arvokkain, omastani taisin aikoinaan maksaa satasen paikkeilla markoissa.

Näitähän ne on

http://riemun.huuto.net/auctionimages/1 ... 9-orig.jpg

Joo, kiitos selvennyksistä, juuri noista korteista on kysymys.

Näyttävät muuten ainakin Beckettissä kulkevan nimellä 1977-1979 Finnish Sportscasters.

Gordie Howella näytti olevan bv reilut parikymppiä ja Bobby Orrilla 50$.

Mikko

Gretzkyn suomi-version rankattiin vuonna 99 Beckettin Gretzky erikoisnumerossa muistaakseni hankalimmin löydettäväksi Waynen kortiksi.

Kaiken näköisten 1of1 plus muiden huuhaa korttien myötä tilanne on toki muuttunut, mutta ei mikään turha lappu vieläkään.

• 15 years later...

Moi!

Tämä ketju tuli vastaan kun googletin kortteja, jotka kaivoin lapsuudenkotini komerosta taas nostalgiahuumassa esille ja yllätyin, että näillä suomenkielisillä onkin jotain arvoa? Tässä ketjussa mainitaan tuo Gretzkyn kortti - no, mulla on niitä näköjään kaksi. Mä oon säilyttänyt näitä pahvilaatikossa lapsena askartelemieni paperikansioiden välissä, joten... no, nää kaikki on kuin uusia. Näitä lätkäkortteja on satoja, joten varmaan koko setti.

Miten näiden kanssa kannattaisi tälläisen tietämättömän oikeasti edetä? Te ootte tietäväisiä, jakakaa siis viisautta! :D

2 tuntia sitten, MikaMika sanoi:

Moi!

Tämä ketju tuli vastaan kun googletin kortteja, jotka kaivoin lapsuudenkotini komerosta taas nostalgiahuumassa esille ja yllätyin, että näillä suomenkielisillä onkin jotain arvoa? Tässä ketjussa mainitaan tuo Gretzkyn kortti - no, mulla on niitä näköjään kaksi. Mä oon säilyttänyt näitä pahvilaatikossa lapsena askartelemieni paperikansioiden välissä, joten... no, nää kaikki on kuin uusia. Näitä lätkäkortteja on satoja, joten varmaan koko setti.

Miten näiden kanssa kannattaisi tälläisen tietämättömän oikeasti edetä? Te ootte tietäväisiä, jakakaa siis viisautta! :D

Gretzkyn kortit kannattaa ehdottomasti myydä huutokaupalla. Ehdottomasti paras paikka on Ebay, mutta myös kotimainen Huuto.net on ihan hyvä paikka. Kotimaassa kortin hinta lienee jotain 150-300€/kpl luokkaa ja maailmalla luultavimmin hiukan korkeampi. 

Heikki

Se oli vikkelä vastaus - kiitos siitä! Sain nyt pengottua läpi satoja ja satoja näitä kortteja ja nopealla googlettelulla tuo Gretzkyn kortti onkin näköjään niitä arvokkaimpia, kuten myös tulokkaiden Magic Johnsonin ja Larry Birdin rookie cardit. Kaikista näköjään löytyy nyt tuplakortit.

Hauskin löytö kaikkien seasta kuitenkin oli Karate-kortti, joka esitteli Bruce Leen!

Ehkä tässä pitää sitten kyhätä jonkinlaista eBay-kauppaa! Kannattaako näiden kunnon tarkistus jollain virallisella taholla?