hannes66 Posted February 19, 2012 Report Share Posted February 19, 2012 http://www.ebay.com/itm/2000-Canada-Dry-Gretzky-Lemieux-Clarke-Roy-Framework-/230676564519?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item35b5650a27 Kannattaa miettii kaks kertaa ennenkuin ostaa pois halvalla. Hannes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korkki Posted February 19, 2012 Report Share Posted February 19, 2012 Kaveri ei vaan halua lähettää tuota Eurooppaan, joten on laittanut älyttömän postimaksun. Olen tuolta kauppiaalta ostanut tavallisia kortteja ja pyysi niistä ihan normaalin postimaksun. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannes66 Posted February 19, 2012 Author Report Share Posted February 19, 2012 Varmaan niin on,niinkuin tämäkin: http://www.ebay.com/itm/1985-86-O-Pee-Chee-9-Mario-Lemieux-RC-/230699266343?pt=US_Hockey_Trading_Cards&hash=item35b6bf7127 Hannes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikali Posted February 19, 2012 Report Share Posted February 19, 2012 EI KANNATA MAKSAA,TAI KYSYY ENSIN,JENKEISTÄ PITÄÄ TULLA YKS LAPPU 2$-3$,EI YHTÄÄN ENEMPÄÄ,TIETYSTI CANADA ON ASIA ERIKSEEN.... MIKA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorn Posted February 19, 2012 Report Share Posted February 19, 2012 EI KANNATA MAKSAA,TAI KYSYY ENSIN,JENKEISTÄ PITÄÄ TULLA YKS LAPPU 2$-3$,EI YHTÄÄN ENEMPÄÄ,TIETYSTI CANADA ON ASIA ERIKSEEN.... MIKA Itse jouduin vastikään maksamaan 5$ postikulut ebaystä huudetuista korteista, jotka sijaisetsevat kumminkin Suomessa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaPa Posted February 21, 2012 Report Share Posted February 21, 2012 Itse jouduin vastikään maksamaan 5$ postikulut ebaystä huudetuista korteista, jotka sijaisetsevat kumminkin Suomessa. Pyysitkö myyjää lähettämään uuden invoicen tai kysyitkö ennen huutoa paljonko kulut kotimaassa ? eBayn asetuksissa tuntuu olevan monille hankaluuksia laittaa eri hinta-asetuksia eri maihin/maanosiin. Itse sain sen joskun muinoin sinne muutettua ja olen pystynyt käyttämään samoja asetuksia joka kerta. Vaan paljon paljon siellä on myyjiä, jotka eivät tätä varmasti osaa tehdä ja monesti postikulut on kuitenkin jotain ihan muuta mitä speksit näyttää. Silloin asiaa olisi tietysti hyvä avata kuvauksessa, mutta parhaiten asia selviää kun lähettää myyjälle kyssärin.. Jarkko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poka79 Posted February 21, 2012 Report Share Posted February 21, 2012 Itse olen ostellut kortteja eBayn kautta ympäri maatamme vuosien varsilla. Postikulut ovat olleet 2,5$ - 5,5$ välillä riippuen korttien lukumääristä (1-20 kpl). Pääsääntöisesti kohteet ovat olleet erittäin hyvin kuvattuja, etenkin postikulujen osalta. Epäselvissä tapauksissa etukäteen on tullut kysyttyä postituksen hintaa Suomeen ja mahdollisista alennuksista. Lähinnä iskee silmään se asia josta yleensä purnataan, täälläkin. Mikä/kuka velvoittaa myyjän lähettämään kortit maamme sisällä tolla reilulla eurolla? Jos kohde on täydellisesti kuvattu, postienkin osalta. Huutovaiheessa huutaja käytännössä sitoutuu ilmoitettuihin postikuluihin, etenkin jos ennen huutoa niitä ei ole tarkistanut/alennusta pyytänyt. Minun mielestäni on ainakin hyvin selvä ja yksiselitteinen tuo käytössä oleva käytäntö jossa on ilmoitettu worldwide-kulut ja siihen joku kappalehinta päälle per kortti. Jos niin on ilmoitettu kohteen tiedoissa, niin silloin ei pitäisi olla mitään epäselvää postikulujen suhteen. Postikulut kuitenkin koostuvat postilaitoksen viemästä osuudesta ja sitten siitä lisäosuudesta jonka myyjä "tarvitsevat" korttien/kohteiden lähettämiseen. Jotkut myyjät joutuvat taatusti laskemaan hintaan sisälle myös postikuoret, muovit ja ehkäpä jopa postitukseen kuluneen työajan. Tuo 5,5$ taalan postikulu kortista/korttinipusta on lopulta varsin halpa, jos otetaan vertailuun esimerkiksi Lippupalvelun kulut. Tilatkaapa liput sieltä kotiin postin kautta. Kuluja kertyy raskaan ja suuri kokoisen lähetyksen takia huikeat 8 euroa! Ja jos esimerkiksi ottaa luontoa säästävän sähköpostilipun, saa siitäkin huvista maksaa vielä 2,5 euroa/tilaus. Sen voi sitten koittaa tulostaa liput ilman lisäkuluja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorn Posted February 21, 2012 Report Share Posted February 21, 2012 Pyysitkö myyjää lähettämään uuden invoicen tai kysyitkö ennen huutoa paljonko kulut kotimaassa ? eBayn asetuksissa tuntuu olevan monille hankaluuksia laittaa eri hinta-asetuksia eri maihin/maanosiin. Itse sain sen joskun muinoin sinne muutettua ja olen pystynyt käyttämään samoja asetuksia joka kerta. Vaan paljon paljon siellä on myyjiä, jotka eivät tätä varmasti osaa tehdä ja monesti postikulut on kuitenkin jotain ihan muuta mitä speksit näyttää. Silloin asiaa olisi tietysti hyvä avata kuvauksessa, mutta parhaiten asia selviää kun lähettää myyjälle kyssärin.. Jarkko Kysyin myyjältä tarkistamaan postikulut, vastasi että voimme perua kaupat jos 5$ kulut eivät kelpaa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poka79 Posted February 21, 2012 Report Share Posted February 21, 2012 Kysyin myyjältä tarkistamaan postikulut, vastasi että voimme perua kaupat jos 5$ kulut eivät kelpaa. Kuinka monta kohdetta oli ja miten niissä oli postikulut ilmoitettu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorn Posted February 21, 2012 Report Share Posted February 21, 2012 Kuinka monta kohdetta oli ja miten niissä oli postikulut ilmoitettu? 5$ luki kohteessa, mutta olisin odottanut suomihenkeä hiukan myyjänkin osalta. Katsotaan mitä lukee kuoressa, kunhan saan kortit käsiini. En odottanut euron posteja, mutta kyllä 3$ alkaa olla ihan maksimi mitä kehtaa sisämaan posteista kyniä... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poka79 Posted February 21, 2012 Report Share Posted February 21, 2012 Niin elikäs huusit siis yhden kohteen jonka postikulut oli 5$? Silloin saa olla jo monta korttia kohteessa, muuten on kova hinta. Mutta jos kohteita on enemmän niin sitte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wwwille Posted February 21, 2012 Report Share Posted February 21, 2012 Thorn huusi minulta 12 kohdetta, joista yksi oli 9-kortin lot, eli yhteensä 20 korttia. Postikulut olivat tuon 5$. Kohteessa ilmoitettut kulut ovat 4$/kohde(lot 5$). Suomea ei ole mitenkään eritelty kohteesa. Huutaessaan Thorn periaatteessa sitoutui maksamaan kuluja 12$:aa. Yritin purkaa kaupat ja laitoin jopa huudonperuutuksen ebay:n, mutta huutaja ei tähän suostunut. Ebayssa myyminen on maksullista ja yleensä se näkyy postikuluissa. Olen aina pudottanut vähintään puoleen Suomeen jäävien korttien postituskulut ja niin toimin nytkin. Ville Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorn Posted February 21, 2012 Report Share Posted February 21, 2012 Thorn huusi minulta 12 kohdetta, joista yksi oli 9-kortin lot, eli yhteensä 20 korttia. Postikulut olivat tuon 5$. Kohteessa ilmoitettut kulut ovat 4$/kohde(lot 5$). Suomea ei ole mitenkään eritelty kohteesa. Huutaessaan Thorn periaatteessa sitoutui maksamaan kuluja 12$:aa. Yritin purkaa kaupat ja laitoin jopa huudonperuutuksen ebay:n, mutta huutaja ei tähän suostunut. Ebayssa myyminen on maksullista ja yleensä se näkyy postikuluissa. Olen aina pudottanut vähintään puoleen Suomeen jäävien korttien postituskulut ja niin toimin nytkin. Ville Ville, en tunnistanut sinua myyjäksi tunnuksen perusteella, mutten löytänyt myyjän tunnuksella ketään täältä friikeistä kun sitä yritin. Toki olisin kysynyt todellisia postikuluja ennen huutoa, jos olisin tiennyt sinut myyjäksi ja kun kuulin että naapuriin oli tullut sinulta kortteja 2,5$ posteilla, kun kuluja oli etukäteen kysytty. Toimin vastedes tällä tavoin. Kiitokset silti halvoista korteista! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piles Posted March 15, 2021 Report Share Posted March 15, 2021 Onko se vain minä vai onko muut huomanneet, että ebayssa on lisääntyneet nämä postitukset "via the Global Shipping Program" ? Ei huvita paljon kortteja tilata sitä kautta enää, kun aina tulee sellainen 50 dollaria lisää pelkkää postia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jukuri Posted March 15, 2021 Report Share Posted March 15, 2021 On tuo tainnut olla jo jonkin aikaa? Oliko vielä niin että jos tuota käyttää niin tuo shipping program hoitaa tullauksen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NHLCollector Posted March 15, 2021 Report Share Posted March 15, 2021 Joo ymmärtääkseni tuo hoitaa tuon tullauksen kanssa, mutta sekin pitää maksaa siinä erikseen. Eli se ei kuulu postitukseen. Joskus muuten myyjien kanssa saa sovittua erikseen sitten tuon postituksen ilman tuota global shipping hommaa, vaikka sitä eivät suoraan mainosta. Käyttävät tuota kun se on helpoin tuolta jenkeistä. Kanadan puolella tuota ei vielä ole laitettu laajamittaisessti käyttöön. Jenkkien puolella on. Eli suosittelen kysymään että suostuvatko toimittamaan ilman global shipping ja seurannalla. Ainakin itse olen saanut monen myyjän kanssa tuon sovittua. Ihan siis lähiaikoinakin. Toinen vaihtoehto on käyttää tuota shipit-palvelua taikka vaikka comc-postilaatikkoon lähetystä, jos kyse on irtokorteista eikä laatikoista. Tällöin parhaimmillaan saat postituksen ilmaiseksi tuonne comc-tilille, mutta siitä joutuu pienen maksun maksamaan kun lisäävät sen tuonne tilille. Kuitenkin sen jälkeen pystyt yhdistelemään kortteja yhteen lähetykseen ja säästämään rahaa sillä tavalla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts