Jump to content

1993-94 Master Set

SteveY
 Share

Recommended Posts

Tervehdys!

Päivitetty 2020 kevät.

Ajattelin tuoda tämän projektini ulos kaapista. Laitoin sen tänne sarjat osioon, kun panen erkkari puutelistan tähän kaveriksi.

BlX1BEu.jpg

2008 kaivoin kotoota 1993/94 Leaf Set ym. korttini esille ja tuumasin että mitä näille pitäsi tehdä. Päätin kokeilla kerätä tuon kauden kaikki viralliset NHL korttisarjat täydellisinä kasaan. Lisäksi päätin hommata sarjojen avaamaatomat laatikot ja molempien vuosien Beckett lehdet. Lehdistä on saanut hyvää taustatietoa projektiin.

Haastavinta projektissa on ollut erottaa USA ja CANADA markkinoille valmistetut kortit toisistaan. Käytännön vinkkinä kun hommaatte isompaa settiä näitä kortteja, niin varmistakaa myyjältä että kaikki kortit tosiaan ovat US tai CAN versiota. Muutaman kerran olen saanut "sekasatsin", kun myyjä ei välttämättä itse ole täysin kartalla näistä versio-asioista.

2016 aloitin projektin viimeisen osan, eli otin mukaan myös OPC Stadium Club kortit. Lisäksi haaviin tarttui "ylimääräisenä" Paninin tarrakansio.

Suurimmasta osasta sarjoja olen avannut vähintään yhden laatikon ja teidän avulla arvon friikkiläiset, olen sitten saanut peruskortit täydennettyä.

Peruskortit ja pakoista tulleet erkkarit löytyy kaikki!! Puutteita on enää yksi redemption kortti ja Upper Deckin Roots setistä kortit 21-30. Topps Stadium Club 1st day edition sarja uupuu 2/3 osaa.

Leaf Set, Donruss, Score USA, Score CANADA, Pinnacle USA, Pinnacle CANADA, Parkhurst, Fleer Ultra, Power Play ja OPC Stadium Club sarjat olen saanut kerättyä täyteen.

Laitan jokaisesta sarjasta muutaman kuvan, varsinkin sellaista korteista joista löytyy US/CAN versioita. Osassa netistä löytyneitä checklistejä on sellaisia kortteja, joihin en ole kovasta etsimisestä huolimatta törmännyt. Toivonkin teiltä vinkkejä/uskon vahvistusta siihen, että löytyykö kaikkia kortteja ensinkään :)

Nämä kirjoitukset on laadittu periaatteella ”olen antanut itselleni kertoa” kun olen näiden korttien kanssa painiskellut. Laittakaa palautetta jos jossain menee vihkoon oikein huolella :)

Viralliset NHL-sarjat.

1993 keväällä päätettiin, että jokainen lisenssin saava korttivalmistaja saa julkaista vain kaksi erilllistä sarjaa. Tällä haluttiin estää markkinoiden ”tukehtuminen” liikaan kortti tulvaan. Tämän takia muutamia sarjoja lopetettiin kokonaan, kuten Bowman. Lisäksi Pro Setille ei enää myönnetty lisenssiä ja se myönnettiin uutena valmistaja markkinoille tulleelle Leafille. Aiemmin Pro Setin valmistama Parkhurst hyppäsi Upper Deckin kelkkaan. (nämä tiedot löytyi Beckettin lokakuun 1993 numerosta)

1993-94 kauden päätyttyä elokuun 1994 Beckettissä Allan Muir pohti kuinka tuo kahden sarjan politikka oli onnistunut tavoitteissaan. Muirin mielestä ei kovin hyvin. NHL:lle ja NHLPA:lle maksettavat lisenssimaksut nousivat huomattavasti ja tämän takia korttitehtaiden oli painettava enemmän kortteja päästäkseen samoihin tuottoihin kuin edelliskausilla. Tuon johdosta kaikki sarjat jaettiin kahteen settiin. Lisäksi erikoiskorttien määrä nousi huomattavasti edelliskausista.

Esimerkkinä Muir käytti Eric Lindrosin virallisia NHL kortteja.

92-93 kaudella Lindrosista tehtiin 11 peruskorttia ja 11 erikoiskorttia, saadakseen nuo kaikki heinäkuun -93 HI-arvoilla keräilijän olisi pitänyt käyttää 450 dollaria (nykyrahassa n. 430€)

93-94 kaudella Lindrosin saldo oli 15 peruskorttia ja 34 erikoiskorttia. Heinäkuun -94 HI-arvoilla noiden hinta oli 1100 dollaria (n. 1340€)

Seuraavassa valmistajat ja sarjat.

LEAF

-Leaf Set

-Donruss

PINNACLE BRANDS

-Score

-Pinnacle

UPPER DECK

-Upper Deck

-Parkhurst

FLEER

-Ultra

-Power Play

TOPPS/OPC

-Premier

-Stadium Club

LEAF SET

Niin kuin varmaan suurella osalla meistä ”ysäri nuorista”, niin minullakin keräily alkoi aikanaan tästä sarjasta. Kortteja on nykyään hyvin liikkeellä ja tämän sarjan sai nopeasti kasaan. Marion nimmari löytyi Kanadasta. Sivuosumina olen hommannut Mario Lemieux julisteen ja ”lehdistökansion” missä esitellään uutta tulevaa Leaf Settiä. Kansiossa tuli mukana mm. Marion oversize-kortti.

Julisteen sai lähettämällä valmistajalle 2,5 dollarin checkin, kymmenen tyhjää käärettä ja osoitetietonsa.

Cfh5JnX.jpg

gO0nzcN.jpg

u0OtfwG.jpg

DONRUSS

Tätäkin sarjaa liikkuu paljon ja täyteen kerääminen sujui joutuisasti. Elite Series on mielestäni yksi hienoimmista erkkari seteistä tältä kaudelta.

Leaf Set ja Donruss ovat siinä mielessä miellyttäviä sarjoja, että niissä on peruskorttien lisäksi pelkästään erkkari sarjat. Parallel, redemption yms. kortteja ei tarvi metsästää ollenkaan.

Rb9D0iQ.jpg

SCORE

Tässä sarjassa alkoikin sitten US/CAN korttien erotteleminen toisistaan. Peruskortit erottaa helpoiten CAN versioiksi kaksikielisyydestä. Kanadalainen myyjä kertoi, että korteissa 488 ja 491 (Ducks ja Panthers Expansion Draft) on molemmissa sarjoissa teksit ainoastaan englanniksi. Onko joku törmännyt kaksikielisiin versioihin?

Kaikki minulla olevat Gold Rush kortit ovat vähän kaarella, taitaa olla ”valmistusvika” kun yli 300 korttia on samanlaisia.

Erkkareissa erottelu on helppoa kielen perusteella. Dynamic Duossa US korteissa on tähti ja CAN korteissa vaahteranlehti.

Sitten kyssäri Eric Lindros AS SP kortista. Olen tavannut tätä ainoistaan kaksikielisenä. Onko joku nähnyt tätä pelkästään englannin kielisenä? Olen ruvenut itse kallistumaan siihen suuntaan, että yksikielistä versiota ei ole tehty. Olen tästä keskustellut muutaman keräilijän kanssa ja olemme tulleet siihen lopputulokseen, että korttia on ainostaan kaksikielisenä.

7XmlxdA.jpg

Kokoelmaan olen hankkinut myös Montreal Canadienssin Stanley Cup voiton kunniaksi valmistettuja A4 kokoisia ”Sheettejä”.

0vviv4O.jpg

Score valmisti Kanadassa kaksi erilaista ”paikallista sarjaa”

Quebecissa syntyneistä pelaajista tehtiin paikallisen leipomon Diana Durivagen kanssa 50 kortin sarja. Tässä sarjassa on myös Patrick Royn ja Jochelyn Thibaultin 1000 kpl signeeraamaa korttia.

w5L51N8.jpg

Torontossa Score ja kameraliike Blacks tekivät sarjan Maple Leafsien pelaajista. Korteissa on normaalien statsien lisäksi vinkkejä esim. jääkiekkopelin valokuvaamiseen.

IT5K23o.jpg

koIrScn.jpg

PINNACLE

Suurimman osan korteista erottaa kaksikielisyydestä. Erkkareissa Team Pinnaclen erottaa taas tähdestä US ja vaahteranlehdestä CAN.

Pinnacle All-Star sarja on mielenkiintoinen, koska siinä on eri kuva US/CAN korteissa, mutta taustapuoli on täysin samanlainen.

Näistä korteista löytyy checklist tuolta kysymykset osiosta. http://www.korttifriikit.fi/topic/6138-9394-pinnacle-all-stars-miten-erottaa-us-ja-can/?hl=pinnacle

Pinnaclen erkkaireita olen tosi vähän löytänyt kokonaisina sarjoina. Useita lotteja hommaamalla olen saanut settejä täyteen. Osaan seteistä on saanut haalia yksittäisiä kortteja eri osoitteista.

Juliste on ilmeisesti tullut kaupanpäällisenä kokonaisen casen ostajalle.

Taas pari kysymystä:

Lindrosin nimmari-kortti. Tähän olen törmännyt pelkästään yksikielisenä. Onko joku nähnyt kaksikielistä versiota? Kortti on ilmeisesti tullut redemption kortin kautta, eli uskoisin että sitä on tehty ainostaan yhtä versiota.

L4ZI22Z.jpg

gklMPSA.jpg

UPPER DECK

Tähän kokonaisuuteen olen päättänyt kerätä myös UD McDonalds kortit ja UD NHLPA/ROOTS kortit, missä pelaajat esittelee ROOTSin valmistamaa NHLPA vaatemallistoa.

Beckettin mukaan kuvassa olevassa Sandis Ozolinshin kortissa on taustapuolella Petri Skrikon kuva.

Erkkari sarjoista vähiten on ollut tarjolla Program Of Excellence kortteja. Muuten erkkareita löytyy mukavasti markkinoilta.

Yf4Q9LF.jpg

Box Bottom kortti löytyy Series 1 laatikoiden pohjasta.

LoCOtXp.jpg

Kuvissä näkyy joulukortti, jonka Upper Deck lähetti kaikille Los Angeles Kingsin kausikorttien haltijoille jouluna 1993.

0V32xTm.jpg

YoW0MYG.jpg

Juliste on tullut kaupanpäällisenä kokonaisen casen ostajalle.

mv3qMY6.jpg

Tällainen Gretzkyn "oversize" kortti löytyi maailmalta. Kortissa on numerointi X/2500 kpl.

kDoCRCW.jpg

pubGH3I.jpg

Wayne Gretzky 802 24K Gold Card, numeroitu X/3500 (kuvat valitettavasti huonoja)

cqJ5NAe.jpg

ALlPt07.jpg

PARKHURST

Emerald Ice Parallel sarja on mielestäni tämän kauden tyylikkäin. Peruskorteissa on kaksi numeroitimokaa. Kortti 404 löytyy kahteen kertaan. Steve Larmer on oikea 404 ja Greg Gilbert kuuluisi olla 398. Myös kortti 478 esiintyyn kahteen kertaan, Kris King kuuluisi olla nro. 498. Sitten huomasin että Kekäläisen kortitssa 410 on väärät syntymä yms. tiedot :)

Erkkareista vaikeinta oli etsiä Calder Candidates Gold ja Silver Redemption kortteja. Sarja oli lähes neljä vuotta yhtä korttia vaille täysi.

SRvoDoi.jpg

ULTRA

Ultrasta löytyy kymmenen erilaista erkari-sarjaa. Vähiten on näkynyt Speed Merchant ja All-Rookies sarjoja. All-Rookiessia en ole nähnyt kertaakaan myytävänä kokonaisena sarjana.

Adam Oates erkkari-sarjaan sai kortit 11-12 lähettämällä valmistajalle kymmenen tyhjää käärettä ja dollarin.

Checklisteistä löytyy C3C Wayne Gretzky 2/10 kortti. Tällaista en ole nähnyt missään. Jos jollakin on kokoelmassaan, niin olisin kiitollinen kuvasta. Useamman keräilijän mielipide on että tällaista korttia ei ole olemassa. 

N3vgUTW.jpg

mO6oenr.jpg

POWER PLAY

”Tall Boys” tyyliin tehdyt kortit olivat ensimmäiset pitkät kortit sitten 1960-luvun.

8aAxhTH.jpg

TOPPS/OPC PREMIER

Nämä kortit erottaa helpoiten toisitaan taas kaksikielisyydestä. Premier Finest erkkari sarja on molemmissa sama. Black Gold on molemmissa omansa, näissä on eri kuvat OPC/TOPPS korteissa. OPC:lla on Team Canada kortit ja TOPPS:illa Team USA kortit.

kdNBC21.jpg

TOPPS/OPC STADIUM CLUB

Stadium Club onkin haastavin osa projektia. First Day Issue sarja on mielestäni vaikein kerättävä tässä projektissa. Aikanaan Ebayssä myytiin kokonainen sarja muistaakseni 1800 dollarilla. Sitten vielä kun tulli mätkäisee siihen alvin ja tullin päälle, niin johan tulee sarjalle hintaa. Eräs Kanadalainen myyjä kertoi että OPC setin BV on 2500 dollaria ja TOPPS setin 7500. Hänen mukaansa settien harvinaisimmat kortit ovat OPC 141 Teemu Selänne TW ja TOPPS 4 Arturs Irbe.

Master Photoista löytyy tavallisen kortin kokoinen redemption kortti. Näistäkin on aikanaan käyty täällä keskustelua: http://www.korttifriikit.fi/topic/8558-93-94-stadium-club-kysymys/?hl=master+photo

Stadium Club Members Only sarjan hommasin koko kansion kerralla. Näissä on joka kortissa members only logo.

OPC valmisti Stadium Clubista vain series 1 kortit. Sekä series 1 First Day Issuet ja All Stars kortit.

Tunnistamis apua löytyy: http://www.korttifriikit.fi/topic/24133-1993-94/

EzyVzUI.jpg

bJFmxPk.jpg

REDEMPTION KORTIT

Score

Scorella oli aikanaan kiire julkaista ensimmäisenä Alexandre Daiglen virallinen NHL-kortti. Tämän takia 1. sarjan pakkoihin oli lisätty redemption kortti, millä sai lunastaa itselleen Daiglen kortin. Lunastettu kortti on palautettu takaisin reijitettynä.

guDmicc.jpg

vpdF4Qo.jpg

Pinnacle

Pinnacle saattoi lisätä 2.sarjan pakkoihin Eric Lindros You’re A Winner kortteja. Näillä on voittanut erilaisia Lindros aiheisia palkintoja. Kuvissa on näyte-kortti. 

12 vuoden aikana en ole nähnyt ensimmäistäkään tällaista korttia myynnissä, enkä myöskään missään kuvissa. Uskallan olettaa, että siitä on tehty ainostaan tuo SAMPLE-versio.

EpGM0W4.jpg

jPJBptu.jpg

Upper Deck & Parkhurst

Upper Deckiltä löytyy Gold ja Silver redemption kortit, joilla on saanut koko Silver Skates erkkari setin. Parkhurstilla on samanlaiset kortit Calder Candidates erkkari setteihin.

M6COSpX.jpg

X2LEvn5.jpg

Topps Premier

Toppsin 2.sarjasta löytyy kaksi eriliaista Finest sarjan korttia. Toisella on saanut lunastaa yhden Premier Finest erkkari kortin ja toisella koko setin. Tällainen koko setin redemption kortti vielä puutuu kokoelmasta. Siitä löytyy kuva mm. tradingcard databasesta, joten sellainen on olemassa :) 

NdwcQUP.jpg

k2ArHRI.jpg

Lisäksi löytyy kolme erilaista korttia Black Gold sarjaan: A,B ja A/B. Lunastetun setin mukana on tullut lähes identtinen kortti tilalle.

5wyXddF.jpg

ruNsCH3.jpg

OPC Premier

2.sarjasta löytyy kaksi eriliaista korttia. Toisella on saanut lunastaa yhden Premier Finest erkkari kortin ja toisella koko setin. Avasin yhden laatikollisen OPC kortteja ja Finest erkkarit ovat identtisiä Topps sarjan korttien kanssa.

3ykXuPm.jpg

Zpa81Yp.jpg

Topps Stadium Club

Stadium Club Finest settiin löytyy kaksi erilaista korttia. Toisella on saanut lunastaa yhden Stadium Club Finest erkkari kortin ja toisella koko setin. Lisäksi löytyy Master Photo kortteja 24 erilaista, joilla on saanut lunastaa kolme korttiin merkittyä isoa korttia.

UekJWCU.jpg

Y3s7eFd.jpg

VIRALLISET NIMMARIKORTIT

Pinnacle

Pinnaclen 1. sarjan pusseista tuli Alexandre Daiglen nimmarikortteja, joita on signeerattu yhteensä 3000 kpl. Kortti löytyy yksi- ja kaksikielisenä. 

Eric Lindrosin korttia on signeerattu 3088 kappaletta, tämä kortti tuli "palkintona" arvonnan kautta.

aoDul9O.jpg 

qmt5Vim.jpg

Leaf Set, Fleer Ultra, Score Durivage

Mario Lemieux nimmareita on laitettu Leaf Set pakkoihin 2000 kappaletta. Takaa löytyy numerointi X/2000.

Adam Oates signeerasi Career Highlights korttejaan yli 2000 kappaletta. (korttien mainoksessa sanotaan: more than 2000). Ilmeisesti kaikkia kortteja 1-10 on signeerattu, olen nähnyt 5 eri koritssa signeerauksen. Virallisissa korteissa löytyy Fleer-leima. Eräs myyjä kertoi, että Oates on signeerannut myös hänelle lähetettyjä "tavallisia" Career Highlights kortteja... Eli mikäli haluat virallisen pakasta tulleen nimmarin, niin varmistu että kortissa on Fleer-leima.

Score Durivage sarjassa on Royn ja Thibaultin nimmarikortit. Takaa löytyy numerointi X/1000.

UW3Qamo.jpg

OIhLl03.jpg

LAATIKOT

Tätä laatikko palapeliä olen koonnut lähinnä tutustumalla Ebayn tarjontaan. Laatikot on tullut hommattua lähes kaikki ulkomailta. Nykyään niiden hankitaa hidastaa dollarin kova kurssi, kohonneet postimaksut ja tiukentuneet tulli rajat. Laatikkoja puuttuu enää kolme kappaletta: UD Jumbo Red, UD Jumbo Pink ja Topps Jumbo Ser. 1.

Stadium Club, Power Play ja Donruss ovat ainoat valmistajat, joilla on vaan kaksi laatikkoa (series 1 & 2) per sarja. Toinen ääripää on Upper Deck, sieltä löytyy Hobby, Retail, tavallinen, Jumbo, USA, CANADA.

Leafillä on molemmille markkinoille tehdyt 36 pussin laatikot ja sitten ainakin CAN markkinoille tehdyt 24 pussin laatikot.

AZoMUnh.jpg

Donrussilla ainoastaan yhdenlaiset series 1 ja 2 laatikot.

RqkfMcX.jpg

Scorella on molemmille markkinoille tehty tavallinen ja jumbo laatikko series 1:seen ja pelkkä tavallinen laatikko series 2.

0QFzCE2.jpg

Pinnaclella on molemmille markkinoille tehty tavalliset ja jumbo laatikot. Lisäksi löytyy series 2. USA Hobby edition laatikko. Pinnaclen laatikoissa on neljä kansikuvapoikaa: Shanahan, Lindros, Gilmour ja Daigle.

c5Lfz0w.jpg

hoQogYQ.jpg

Tämän hetken käsitykseni mukaan Upper Deckillä on molempiin sarjoihin kuusi erilaista laatikkoa. Normaalikokoiset Hobby ja Retail USA, sitten kaksikielinen CAN. Jumbolaatikkoina USA ja CAN, sekä pinkki ja punainen laatikko.

G39Xj1S.jpg

0OBxg8P.jpg

Parkhurstilla on molemmille markkinoille tavalliset laatikot ja sitten kaksikieliset jumbo laatikot.

vnI9Z1h.jpg

4UQuzT6.jpg

Fleer Ultralta löytyy tavalliset ja jumbo laatikot. Fleer Power Playltä ainoastaan yhdenlaiset series 1 ja 2 laatikot.

DkepeCT.jpg

KzbpCru.jpg

Topps/OPC Premier löytyy molempiin sarjoihin normaalin kokoiset laatikot. Näissä laatikoissa on ainakin neljänlaista kansikuva vaihoehtoa. Yhdessä kannessa on suomaissyntyinen Thomas Sandström. Olen nähnyt Topps jumbo laatikkoja, en ole varma löytyykö niitä OPC:n valmistamana.

Jwm7Zqy.jpg

58Ut3FC.jpg

Topps/OPC Stadium Club. Toppsilta löytyy molemmat normaali kokoiset laatikot. Sitten löytyy myös laatikko, missä on koko Members Only sarja.

bON98k9.jpg

OPC valmisti ainoastaan Stadium Club series 1 kortit. (Vihdoin ja viimein löysin yhden laatikon viime keväänä Kanadasta)

5r1rjVO.jpg

LE65kNK.jpg

Sitten vielä kuva 93-94 Leaf Sisu laatikosta. Tuon yksilön sain kotiutettua yli 20 vuoden Kanadan reissulta :)

yqiAOVC.jpg

PANINI TARRAT

Kaikkien kokoelmathan aina rupeaa rönsyilemään ja näitä tuli itsekkin nuorena kerättyä. Aikojen saatossa kansio hävisi jonnekkin. Pohjois-Amerikan markkinoille kansiota on tehty tietenkin englannin ja ranskan kielisinä.

aEghFmv.jpg

PRO HOCKEY LEHDEN YHTEENVETO KAUDEN KORTEISTA

Juttu oli kesän 1994 lehdessä.

a1lU68J.jpg

rvkS86R.jpg

JÄÄKIEKKOLEHDESSÄ JA PRO HOCKEY LEHDESSÄ OLLEITA KORTTIKAUPPOJEN MAINOKSIA

Tässä muutama korttikauppojen postimyyntimainos kevään 1994 lehdistä. Tämän päivän hintaesimerkkinä Leaf set pakka 20mk/4,83€, laatikko 600mk/144,70€.

7Bz3D2U.jpg

LvNPAKW.jpg

bYlI55p.jpg

bpUk7o9.jpg

BECKETT LEHDET

Näistä on mukava fiilistellä ”korttibuumia” ja kauhistella kovia hintoja. Esimerkkinä Donruss Elite Series ensimmäinen HI BV korteille 1-15 oli kesäkuun 1994 lehdessä 775 dollaria :) (n.940€)

Lisäksi lehdistä löytyy hienoja korttisarjojen mainoksia, laitan niitä vielä tähän loppuun. Lehtiä olen hommannut suurimman osan tuolta ostetaan palstan kautta. Viimeisenä olevat kotimaiset mainokset ovat Jääkiekko lehdistä.

Olen kiinnostunut ostamaan vuosien 1993 ja 1994 Pro Hockey ja Jääkiekko lehtiä (puuttuu numero 7/94). Jos sinulla on ylimääräisiä, niin laita tarjousta tulemaan.

YMeaow1.jpg

hVSo7Z6.jpg

HpGSfr2.jpg

oqpiYdM.jpg

s0Oiy7j.jpg

EIvxBTm.jpg

iS6i7aC.jpg

QDvFsXU.jpg

13pXqPJ.jpg

nsaVq9Y.jpg

QfbiRks.jpg

hP4cGIn.jpg

Eu6jaYR.jpg

Wj8Nwyr.jpg

brECnBs.jpg

tKhKqMJ.jpg

SgqrAxM.jpg

82ocS3P.jpg

UFmOjrT.jpg

eMIpfZm.jpg

UdOBsYh.jpg

jd66rRt.jpg

iXv7hnm.jpg

xOniPnR.jpg

uWe7q49.jpg

9UOnNSl.jpg

oI9oBEc.jpg

ATuReE9.jpg

QjSxA47.jpg

YeLbTj5.jpg

2CD098a.jpg

XmSzOSB.jpg

vGwmsPk.jpg

KOKOELMAN HELMET :D

Kiinasta kun saa tilata mitä tahansa, niin hommasin "kokoelman kruunuksi" 1993 ja 1994 vuosien Stanley Cup sormukset... Nämä on niitä "Really Aitoja"

5ixwARk.jpg

Nöyrimmät kiitokset palautteesta!!

Tuota Skriko hommaan en tiennytkään, valitsin kortin kun taustakuva on jäänyt hauskana mieleen. Taas oppi uutta :-P

Yritetään katsoa tämä ensin loppuun ja sitten laajennetaan esim. Classic setteihin ja tietenkin kotimainen 93/94 Sisu pitää joskus saada hyllyyn.

Jos promoilla meinaat Scoren ja Pinnaclen sample-kortteja, niin ne on kansioissa. Samojen sarjojen kuuden kortin yhtenäiset "sheet-kortit" on vielä hommaamatta.

Tuota Skriko hommaan en tiennytkään, valitsin kortin kun taustakuva on jäänyt hauskana mieleen. Taas oppi uutta :-P

Olin ihan varma, että se oli juuri siksi tuolla :) Tuo on täysin minun oma tulkintani kuvan henkilöstä. Ei se ainakaan Sandis ole missään tapauksessa ja näyttää kyllä mielestäni ihan täysin Lappeenrannan mieheltä.

Tatu

Johansson löytyy series 1. Muistatko erosiko boksi/pakat paljon tuosta Toppsin versiosta?

Skriko tulkinta on mahdollinen kun katsoin hockeydb:n kuvan, niin näyttää samalta ja hän pelasi Sharksissa 92/93.

• 4 weeks later...
  • 6 months later...
  • 3 months later...

Moi!

En ole tuollaisia nähnyt. Ainut promo mikä minulle on tullut vastaan on tuo isokokoinen Lemieuxin kortti, mitä on jaettu kauppiaille ja lehdistön edustajille vuotuisessa "keräilykortti konferensissa" heinäkuussa 1993 Chicagossa. Laitan tähän liitteeksi lehdistötiedotteen, mikä tuli promo kansion mukana.

1GN0LhH.jpg

MBgBmwG.jpg