Jump to content

COMC Mailboxin käyttö

Volvo
 Share

Recommended Posts

Moikka,

voisiko joku COMC:n mailboxia käyttänyt Korttifriikki kirjoittaa vaikka tähän topiciin suomenkieliset ohjeet ja vinkit tuon palvelun käyttöönottamiseksi? Itse pääsin sen käytössä mielestäni perille, mutta mailboxin käytön kulut jäivät ehkä hieman epäselväksi. Maksaako mailboxin tyhjennys kotiosoitteeseen normaalit COMC:n postikulut? Jos ostan eBaysta viisi korttia samalta myyjältä ja lähetän ne COMC:n niin maksaako jokaisen kortin vastaanottaminen mailboxiin jonkun tietyn summan ja onko korttien paksuudessa / koossa / kovamuovien käytössä hintaeroja? Ja niin edelleen ja niin edelleen :)

Kiitos jo etukäteen.

Aleksi

• Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei,

1. Luot COMC tunnukset.

2. Itse mailboxin käyttöönottoon ei tarvita mitään ihmeellistä, kun tunnukset on luotu. Laitat Ebay:hin pääosoitteeksesi (primary shipping address):

COMC Mailboxes
Attn: (tähän COMC:in käyttätunnus jonka kohdassa yksi valitsit)
6727 185th Ave NE
Redmond, WA 98052

United States

Kun kortit saapuu COMC:lle saat sähköpostilla tiedon tästä ja pienen odottelun jälkeen kortit saapuu COMC tilille. Ne menee siellä ihan samaan paikkaan kuin COMC ostamasi kortit eli inventory manageriin.

Postikuluissa pohjataksa on sama eli alkaen 4,99$. COMC ostetuista korteista et maksa sitä korttikohtaista maksua tuon 4,99$ päälle, mut mailboxiin (Ebay ostot) saapuneista tulee postikuluja 0,45$/kpl. Luonnollisesti COMC ostot, mailboxin kautta tulleet ja vielä mahdolliset E-pack kotiutukset, jotka tulee COMC kautta voi laittaa sekaisin samaan kuoreen, jolloin maksat vain kerran tuon 4,99$ "pohjamaksun".

Kysyit Mailboxin vastaanottomaksuista. Ne on 2$ per lähetys jolla saat 1-4 korttia tilillesi. Seuraavat kortit maksaa 0,5$/kpl eli esimerkissäsi kuluja tulee 2,5$. Nuo paksumman ja koteloidut kortit saattoi maksaa sen 1$/kpl. Sivuilta löytynee hintataulukko. Itellä se on kyllä yleensä ollut tuo 0,5$/kpl.

Laitetaas vielä tiivistelmä COMC hinnoista.

Maksut kun lisäät COMC tilille kortteja:

- Mailbox (esim. Ebay ostot tai ohjaat kortit breikeistä tänne) 2$ per lähetys (1-4 korttia), viides jne. 0,5$ per kortti.

- Siirrät UD:n E-pack tililtäsi kortteja COMC tilille. Ilmainen!

- Lähetät kortteja Suomesta myyntiin COMC tilille. Halvin vaihtoehto on 0,25$/kpl jos lähetät kortteja vähintään 100kpl.

- Ylläolevissa tapauksissa tosiaan greidatuista, bookleteista, koteloiduista ja muista ylisuurista korteista menee extramaksua vähän.

Postimaksut, kun lähetät kortteja COMC tililtä Suomeen.

- Pohjamaksu korttimäärästä riippumatta alkaen 4,99$ (economy)

- Mailboxin kautta saapuneet 0,45$/kpl

- UD:n E-packin kautta tulleet 0,25$/kpl

- COMC sivustolta ostetut. Ei korttikohtaista maksua.

- Ne myyntiin lähettämäsi kortit jotka COMC kunnon vuoksi hylkäsi = ilmainen

- Näissä sama juttu eli greidatuista, bookleteista, koteloiduista ja muista ylisuurista korteista menee extramaksua.

Lisätään tuohon vielä, että comc ottaa maksun ihan kaikista korteista, jotka lähetetyistä paketeista löytyvät. Kannattaa siis mainita lähettäjille että eivät laita mitään ylimääräisiä kortteja bonukseksi tai täytteeksi.

Erinomaiset ohjeet. Josko näinkin laiska ihminen saisi homman vähitellen viriteltyä.

Sellainen detalji vielä askarruttaa, että aiheutuuko ylimääräistä säätöä/herjaa jos eBaylla on COMC primary shipping addressina ja Paypalilla kotiosoite? Näillä kahdella puljullahan on tunnetusti napanuoraa kiinteämpi suhde. Itse tulee kuitenkin Paypalilla maksettua enimmäkseen ihan muuta kuin eBayn korttiostoksia ja noita muita ostoksia en COMCin kautta halua vahingossakaan kierrättää.

Erinomaiset ohjeet. Josko näinkin laiska ihminen saisi homman vähitellen viriteltyä.

Sellainen detalji vielä askarruttaa, että aiheutuuko ylimääräistä säätöä/herjaa jos eBaylla on COMC primary shipping addressina ja Paypalilla kotiosoite? Näillä kahdella puljullahan on tunnetusti napanuoraa kiinteämpi suhde. Itse tulee kuitenkin Paypalilla maksettua enimmäkseen ihan muuta kuin eBayn korttiostoksia ja noita muita ostoksia en COMCin kautta halua vahingossakaan kierrättää.

Ei pitäisi olla. En oo koskaan edes kattonu mikä osoite mulla on Paypal:ssa :-P . Vaihdetan Ebayssa COMC ja Suomen osoitteen välillä koko ajan kumpi sopii silloiseen kauppaan paremmin.

Sain laitettua tuon Mailboxin osoitteen primary adressiksi eBayssa. Jostain syystä kun katson huudettavana olevia kohteita, niin postikulujen määrä pysyy kuitenkin ennallaan. Onkohan kenelläkään aavistusta mistä voisi johtua. Viive päivittymisessä? Vai tunnistaako tuo sijaintini jotenkin puhelimesta?

^Nyt on comc osoite hommattu ja yksi kortti sinne kokeeksi siirretty epackista onnistuneesti.

Edelleen kuitenkin kysyn sitä, että miten eBay näyttäisi postit comc osoitteeseen. Pitäisikö jotain asetusta osata muuttaa toiseksi? Nyt vielä lähes vuorokausi myöhemmin shippingin hinta pysyy haettaessa kohteita samana kuin Suomeen, vaikka primary adressiksi vaihdettu USA:n osoite.

Pitääpä tutkailla lisää. Sama ongelma oli Hatankin puhelimella ja tunnuksilla eilen. Silloin ajateltiin vain, ettei ollut ehtinyt päivittyä.

En tosin tarkastanut sitä mahdollisuutta, että voisinko postit olla samanverran jenkkilään, mutta 13 taalaa tuntuisi isolta siihen P-Amerikan sisällä.

Kokeileppa seuraava mikä ainakin itellä auttoi äsken tietokoneella (ei testattu puhelimella), kun asiaa testasin

1. Laita COMC osoite primaryksi kuten sulla varmaan jo onkin.

2. Etsi jotain kortteja hakukentässä. Ite laitoin esimerkin vuoksi "BAP emerald".

3. Otin yhden emeraldin auki ja muutin "Shipping ja payments" kohtaan Suomen kohdalle USA.

4. Paluu hakutuloksiin ja nyt kaikissa BAP emerald haku tuloksissa on USA = COMC osoitteeseen menevät postikulut

5. Uusi haku esim. "Panini Prime" ja kaikissa korteissa (haku tuloksissa) USA postimaksut vakiona

Toivottavasti tämä auttaa.

-Minwild-

Seuraava havainto:

Tietokoneella siis muutettu äskeistä esimerkkiä varten COMC osoite taas primary:ksi. Käynnistin Ebay softan puhelimella ja haku näytti Suomen postit korteissa.

Huomasin et Ebay ohjelman asetuksissa olikin Suomi osoite aktiivisena, vaikka olin sen äsken tietokoneella vaihtanut ! ! Osoite muutos puhelimeen myös ja nyt on USA postit myös puhelimen haku tuloksissa.

Eilen saapui mun ensimmäinen kotiutus. Kuoressa oli yks kortti, joka oli comc:stä ostettu ja loput viisi oli ebaysta mailboxiin. Edullisin postitusmuoto olis maksanu muistaakseni $7,50 (liekkö johtui siitä, että mukana oli patchejä ja jokainen kortti oli omassa kovamuovissaan), seuraava oli vain reilun dollarin kalliimpi 'economy rushed' joka olikin suht nopea. "Pyysin" korttien lähettämistä 23. toukokuuta ja samana päivänä tuli viesti, että kortit on lähetetty ja eilen siis 19. kesäkuuta kuori oli laatikossa.

Odotin kyllä kirjettä tullista, koska tuo comc:stä ostettu kortti maksoi $35 dollaria ja se myös oli kuoreen arvoksi merkattu. Lähetys oli kuitenkin mennyt Britteihin ja sieltä uudelleenlähetetty Royal Mail:n osoite-/tulliselvitystarralla. Tästä syystä ei jäänyt tulliin, en valita.

Onko kukaan kotiuttanut Comcista kerralla isompaa mälliä kortteja? Sanotaan vaikka joku 200-300 kpl tai enemmän sieltä ostettuja, mailboxiin tulleita ja E-packista siirrettyjä. Mietin lähinnä kuinka kovat tullit yms. sellaisesta mahdollisesti koituisi.

• 3 weeks later...

Miten nuo omat kotiutettavat kortit saa yhdistettyä ostoskorissa oleviin muilta ostettaviin?

Tuolta inventory managerin kautta pääsen kyllä kotiuttamaan omia kortteja, tosin toistaiseksi omalla käyttäjätilillä on liian vähän crediittiä. Mutta mitenkäs ne saa yhdistettyä ostoskorissa oleviin? En uskalla tuosta mennä toistaiseksi eteenpäin (ja lisätä rahaa käyttäjätililleni), kun arvelen että sitten se laittaa lähetykseen pelkästään omassa mailboxissa olevat.

Miten nuo omat kotiutettavat kortit saa yhdistettyä ostoskorissa oleviin muilta ostettaviin?

Tuolta inventory managerin kautta pääsen kyllä kotiuttamaan omia kortteja, tosin toistaiseksi omalla käyttäjätilillä on liian vähän crediittiä. Mutta mitenkäs ne saa yhdistettyä ostoskorissa oleviin? En uskalla tuosta mennä toistaiseksi eteenpäin (ja lisätä rahaa käyttäjätililleni), kun arvelen että sitten se laittaa lähetykseen pelkästään omassa mailboxissa olevat.

En ehkä täysin ymmärrä ongelmaasi, mutta itse siirtäisin rahaa omalle tilille korttien verran + arvio postikuluista.

Ostaisin kortit, jolloin ne siirtyvät omalle tilille, josta ne voi edelleen kotiuttaa muiden korttien kanssa.

-Aleksi

Minä pelkään, että jos maksan ne ostoskorissa olevat kortit niin se taas lähettää pelkästään ne minulle. Mulla sinne ainakin tulee automaattisesti 4.99 shipping. Pitäisi ehkä jotain asetuksia vaihtaa, että se ei oletusarvoisesti lähettäidi ostoskorissani olevia kortteja suoraan minulle kotiin vaan tililleni. Eihän tuo 5 taalaa toki mikään niin valtava summa ole etteikö sitä voi maksaa noista kummastakin erikseen, jos ongelmaa en saa muutoin ratkaistuksi. Mutta yritän nyt vielä toistaisesksi keksiä ratkaisua tähän ongelmaan, kun se kuitenkin toistuu ennemmin tai myöhemmin muutoin.

COMC on ottanut käyttöön myös Kanadan puolella olevan postilaatikon. Hinnat taitaa olla samat kuin USAn puolella mutta ehkä tuossa muutaman taalan saattaa postikuluissa säästää.

Eka kortti on sille puolelle menossa joten katsotaan mitä käy :)

Minä pelkään, että jos maksan ne ostoskorissa olevat kortit niin se taas lähettää pelkästään ne minulle. Mulla sinne ainakin tulee automaattisesti 4.99 shipping. Pitäisi ehkä jotain asetuksia vaihtaa, että se ei oletusarvoisesti lähettäidi ostoskorissani olevia kortteja suoraan minulle kotiin vaan tililleni. Eihän tuo 5 taalaa toki mikään niin valtava summa ole etteikö sitä voi maksaa noista kummastakin erikseen, jos ongelmaa en saa muutoin ratkaistuksi. Mutta yritän nyt vielä toistaisesksi keksiä ratkaisua tähän ongelmaan, kun se kuitenkin toistuu ennemmin tai myöhemmin muutoin.

Älä lisää niitä ostoskoriin vaan paina suoraan buy it now-nappia. Tämän jälkeen saat ne lisättyä suoraan tilille eikä kysele turhaan postituksia. Näin ainakin itselläni toimii