Jump to content

Korttien greidaus

NHLCollector
 Share

Recommended Posts

Hei

Minulla on herännyt kysymyksiä liittyen korttien greidaukseen? Lähetättekö te porukassa kortteja greidaukseen ja minne? PSA ja BGS on aikalailla täynnä kortteja odottamassa, joten jonot on pitkät.

Onko kokemusta esim. GMA? MNT grading? KSA grading? EGS (saksalainen firma)

Ja miten näissä menee nämä tullimaksut, jos lähettää amerikkaan tai kanadaan. Kun siitähän on suomessa jo alv-maksanut, mutta tuonne kun lähettää ja tulee takaisin, niin mistä siinä pitää alv ja tulleja maksella.

• 2 weeks later...

Hei

Tästä jotkut kirjoitteli tuolla facebookin puolella, mutta kun itse olen lopetellut sen käytön, niin ei tule siellä kirjoiteltua. Olisi tosiaan hyvä, jos joku yksityinen tai yritys aloittaisi tällaisen kolmannen osapuolen toiminnan noiden korttien lähetyksen greidaukseen ja takaisin, sillä silloin varmaan saataisiin näitä kuluja yhteisesti pienemmäksi ja parempia vasteaikoja yrityksiltä.

MNT grading kanadasta on viime aikoina nostanut hyvin päätä ja kiinnostaisi lähteä arvioitukseen muutamia kortteja. Tai vaihtoehtoisesti pienen erän lähettäisi tuonne Gold standard grading, mikä löytyy saksasta. Toki ei niin kuuluisia kuin PSA ja Beckett. Näillä vaan on jonot niin pitkät.

Itse en kyllä rahoja käyttäisi mihinkään muuhun greidaukseen kuin PSA tai Beckett. Noiden kaikkien muiden vaikutus kortin arvoon on korkeintaan alentava ja en olisi kovin vakuuttunut myöskään greidauksen tasosta/oikeellisuudesta.

Onhan se totta, että nuo kaksi ovat tunnetuimmat, kun ovat olleet pitkään markkinoilla. Toki aikojen saatossa voi monet muutkin tulla ihan samalla tavalla kilpailijoiksi. Mielenkiinnolla seuraan miten markkinat kehittyy noiden osalta. Olisihan se hyvä, että euroopastakin löytyisi noille kilpailijoita ja saataisiin hintoja alaspäin sekä nopeutettua greidausta.

Aika monessa noista firmoista on taustalla vanhoja psa- tai becketin työntekijöitä. Mitä olen noiden taustoja selvitellyt, joten ainakin itse olen kohtuulliseen vakuuttunut noiden laatuun.

Olihan se GMA aiemmin vähän aliarvostettu, mutta ajansaatossa on nyt saanut hyvin jalan sijaa ja arvostusta. Näin ollen uusien korttien kohdalla kilpailee näiden kahden ison sekä SGC kanssa.

• 7 months later...